راه اندازی اولین سامانه جامع اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات مردمی

سامانه جامع اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات مردمی با نام اختصاری تام ، با هدف افزایش مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو ، افزایش گرایش کاربران به استفاده صحیح از فناوری های جذاب و روز آمد ارتباطی و همچنین فرهنگ سازی برای استفاده بهینه از ابزارهای ارتباطی و کار آفرینی در حوزه فناوری اطلاعـات به بهره برداری رسید.

راه اندازی اولین سامانه جامع اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات مردمیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر عامل شرکت فراز فنون مرکزی گفت : این شرکت با چندین سال سابقه فعالیت و بهره گیری از پرسنل متخصص توانسته است فعالیت و خدمت رسانی در موضوعات مختلف حوزه فناوری اطلاعات را با موفقیت به سر انجام برساند و از ابتدای سال ۹۴ با توجه به نتایج بررسی و ارزیابی های واحد تحقیق و توسعه شرکت فراز فنون مرکزی در خصوص بازار نرم افزارهای تلفن همراه هوشمند ، طرح تولید و انتشار اپلیکیشن های موبایلی در این شرکت به تصویب هیات مدیره رسید و از تیرماه سال جاری یکی از پروژه های پیشنهادی با نام اختصاری تام ( سامانه جامع اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات مردمی ) با تکیه بر تخصص، تجربه و توانمندی های نیروی انسانی و سرمایه گذاری شرکت، اجرایی شد که طبق زمان بندی پروژه، اکنون در مرحله بهره برداری از سامانه قرار داریم.
مهندس شاه ابراهیمی در ادامه افزود : به لحاظ مدل طراحی و اجرا در موضوع انتخابات، این پروژه در نوع خود مدلی ابداعی به حساب می آید چرا که کلیه نیازهای مردم و نامزدهای انتخاباتی با لحاظ کردن تمامی حدود قانونی تبلیغات انتخابات ، مد نظر قرار گرفته است. پروژه تام به لحاظ تقسیم بندی موضوعی و اجرایی به شش کارگروه تقسیم شده و مدیریت پروژه با همکاری معاونت های محتوا و رسانه ، فناوری اطلاعات ، بازاریابی و تبلیغات ، حقوقی ، مالی اداری و پشتیبانی، موضوعات مختلف پروژه را مدیریت و راهبری می کند. این پروژه قریب به یکصد و بیست نفر از مجرب ترین کارشناسان متخصص را بکار گیری نموده است و به لحاظ گستره خدمات دهی و حساسیت موضوعی یکی از مهمترین پروژه های فناوری اطلاعات در کشور محسوب می شود.
مدیر پروژه تام در خصوص قابلیت ها و امکانات سامانه گفت : سامانه تام به منظور اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات مردمی راه اندازی شده است و قابلیت بهره برداری در انواع رسته های انتخابات همانند مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارا می باشد. اصلی ترین بخش سامانه تام ، نرم افزار موبایلی (اپلیکیشن) آن می باشد که امکان ارائه اطلاعات مربوط به انتخابات را به صورت پویا و آنلاین بر بستر تلفن همراه هوشمند و همچنین وب سایت تام مهیا نموده است. بهره برداری از اپلیکیشن تام برای عموم مردم کاملا رایگان بوده و امکان نصب آن بر روی انواع سیستم عامل موبایل های هوشمند ( IOS , Android , …) میسر می باشد. اپلیکیشن تام در مقیاس کشوری طراحی شده و هر مخاطب در هر نقطه از کشور با جستجو بر اساس نام یا نام خانوادگی و یا انتخاب استان و حوزه انتخابیه ، امکان رویت اسامی و اطلاعات مربوط به نامزد های انتخاباتی آن حوزه را خواهد داشت. از دیگر بخش های مهم این اپلیکیشن اطلاع رسانی بروز در خصوص مهمترین اطلاعیه های رسمی انتخابات (مورد تایید شورای محترم نگهبان و ستاد انتخابات کشور) می باشد. بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص مقوله انتخابات و موضوعات دیگری همچون تاریخچه انتخابات، قوانین انتخابات، نمایندگان دوره فعلی، اصول قانون اساسی و لینک ارتباطی با سایت های مهم حکومتی و دولتی از بخش های جانبی این اپلیکیشن می باشد.
وی در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده ، اطلاعات پایه تمامی نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شامل نام ، نام خانوادگی ، استان ، حوزه انتخابیه و کد نامزدی در سامانه درج می گردد . نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در صورت تمایل به ثبت اطلاعات اختصاصی و تکمیلی می توانند به پورتال ثبت نام سامانه تام به آدرس www.taam.ir مراجعه نموده و پس از تکمیل اطلاعات اولیه ، نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند. پس از انجام این مرحله ، امکان بارگذاری اطلاعات پروفایل در قالب زندگینامه ، اهداف و برنامه ها ، سوابق تحصیلی ، پژوهشی ، مدیریتی ، دفاع مقدس ، فرهنگی و ورزشی و همچنین گالری تصاویر و شعارهای تبلیغاتی و برنامه زمانی و مکانی جلسات و سخنرانی های نامزد در دوره مجاز تبلیغات انتخاباتی و نیز اطلاعات تماس و راه های ارتباطی با نامزد ، فراهم می شود که نهایتا پس از رویت مستندات و کنترل حقوقی و محتوایی و تایید کارشناسان ، صرفا در موعد مجاز تبلیغات انتخابات (۲۹/۱۱/۹۴ لغایت ۵/۱۲/۹۴) در قالب اطلاعات تکمیلی و پروفایل نامزد انتخاباتی در اپلیکیشن و وب سایت تام قابل دسترسی خواهد بود.
مدیر پروژه تام ضمن اشاره به مزایای استفاده از این سامانه برای نامزدهای انتخاباتی و عموم مردم گفت: برانگیختن شور انتخاباتی جهت افزایش آراء مردمی ، انتشار سراسری تبلیغات نامزد انتخاباتی و رویت آن در سراسر کشور و استفاده آسان و رایگان عموم مردم از اطلاعات موجود در سامانه ، استفاده بهینه و موثر از فناوری های جدید جهت انتخاب اصلح ، ساده سازی فرآیندهای تبلیغاتی و کاهش هزینه ها ، اثر بخشی بسیار بالا در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی ، کاهش استفاده بی رویه از کاغذ و حفاظت غیر مستقیم از محیط زیست و منابع طبیعی و همچنین حفظ زیبایی فضای شهر و صرفه جویی منابع مدیریت شهری برای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان از مزایای عمده بهره گیری از این سامانه می باشد.
مهندس شاه ابراهیمی در پایان افزود : این سامانه با مدیریت و سرمایه گذاری شرکت فراز فنون مرکزی ، با همکاری و مساعدت مسئولین استانی و کشوری ، پس از ثبت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال) و اخذ مجوز سامانه به شماره ۲۰۱۰۵۵۲۵ به بهره برداری رسید و آغاز رسمی پروژه به دفتر انتخابات شورای محترم نگهبان ، وزارت محترم کشور و نیز وزارت محترم  فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رسما اعلام گردید. شایسته است از ریاست محترم مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین معاونت محترم سیاسی ، امنیتی و اجتماعی و مدیر کل محترم فناوری اطلاعات در استانداری مرکزی و بویژه مدیر کل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بواسطه حسن نظر و حمایت از این پروژه در ایجاد فرصت طلایی رشد و توسعه صنعت فناوری اطلاعات و سامانه های جامع کشوری ، تقدیر و تشکر لازم را بعمل آورد. امید است با ادامه پشتیبانی از بخش خصوصی ، بیش از پیش فرصت رشد و توسعه صنعت فناوری اطلاعات و بستر اشتغال زایی در منطقه و میهن عزیزمان فراهم آید.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *